Skip to content

Kontoret holder sommerferie fra den 25.06 til og med den 08.08. Der er lukket for personlig betjening og telefonen besvares ikke i ferieperioden. Vi tjekker løbende mails, men I må forvente en længere svartid end normalt. Vi glæder os til at se jer igen efter ferien og vi er tilbage på kontoret mandag den 09.08. Vi ønsker jer alle en rigtig god sommer!

Dyrk Mindfulness med FOF

Mindfulness med udgangspunkt i MBSR

Mindfulness med udgangspunkt i MBSR

Mindfulness med udgangspunkt i MBSR programmet (Mindfulness Baseret Stress Reduktion).

Er du nysgerrig på, hvad mindfulness er, og har du lyst til at prøve at meditere? Mindfulness betyder at være til stede i nuet og acceptere det, som det er.
Ønsker du et liv med mindre stress? Et liv med dybere venlighed - både overfor dig selv og andre? Et liv med større accept af tingene, som de er og af livet, som det udvikler sig.

Mindfulness er her defineret som den bevidsthed, der opstår, når opmærksomheden holder i nuet med en ikke-dømmende indstilling.
Mindfulness er ikke en beskyttet titel, og begrebet bliver ofte brugt i flæng med mange forskellige betydninger. Men når mindfulness skal bruges til at lindre og helbrede, er det vigtigt at understrege, at det er mindfulness fra buddhistisk tradition, der er testet med vestlige, videnskabelige metoder i MBSR. Formålet er at reducere lidelse og opbygge et vedvarende sundt og mentalt helbred. Træning kan forbedre evnen til at regulere stress og følelser, empati, koncentration, glæde og rationel adfærd.

Der er tale om et intensivt kursus, en praktisk vejledning i, hvordan man kan forholde sig konstruktivt til kroppen, tanker, følelser samt den situation, du er i og forholdet til andre. I kurset er der ud over 8 onsdage à 2,5 timer indlagt et orienteringsmøde onsdag den 8. september på 1 time, en heldagssession lørdag den 30. oktober på 6,5 timer (inkl. pauser).

Citat fra en deltager:
“Det giver én noget at tænke over, at man er nødt til at stoppe op i hverdagen og lige trække vejret. 
Selvom det er svært, er det mega gode øvelser som alle burde lave. For at undgå alt for stressede hverdage. 
Jeg synes kurset var godt, idet man jo også bare kunne bruge nogle af øvelserne, i løbet af dagen, imens man er på job.
Det har lært mig at sige pyt til nogle ting, som jeg før kunne tænke over i flere dage/uger.”