Skip to content

Ro og fordybelse med yin yoga

Ro og fordybelse med yin yoga

YinYoga er en god modvægt til en travl hverdag og anden fysisk træning. Kroppen har brug for balance mellem aktivitet og hvile – for at regenerere og lade op. I YinYoga sidder/ligger man i stillingerne mellem 3-5 min. – med fokus på fordybelse og at give efter.

På den måde strækkes, og afspændes, bindevævet, og både bindevævet og meridianerne (energibanerne) i kroppen stimuleres. 
Bindevævet kan af forskellige årsager miste elasticitet, hvis det bliver tørt, stift og klistre sammen. Så vil man opleve stramhed i kroppen. Med YinYoga vil du opleve mere smidighed, lethed, velvære, ro, samt energi fysisk som psykisk, da meridianerne kan få energien til at strømme friere. Der bruges forskellige redskaber til at understøtte kroppen i stillingerne, bl.a. fordi man bruger minimal muskelkraft. 

Der er god mulighed for at tilpasse stillingerne, hvis man har fysiske udfordringer – det vil dog være en god ide at kontakte underviser for på forhånd at høre, om det så vil være gavnligt for en. Der indgår meditation, afspænding og input om de 7 mindfulnessbegreber og meridianernes betydning. 

Den første mødegang vil der være en lille introduktion til, hvad bindevævet og YinYoga er. Medbring selv yogamåtte og tæppe. Tag tøj på, som du kan bevæge dig frit i.