Skip to content

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev, så vi kan holde dig orienteret om kommende aktiviteter. Tryk på linket til højre.

Nyhedsbrev

Indeks Retail case story

Indeks Retail case story

 

Interview med Julie Brinck-Søjberg, Indeks Retail

Vi har taget en snak med Julie Brinck-Søjberg, som er Kommunikationsansvarlig i Indeks Retails, der har 40 medarbejdere. Indeks Retail er et kædekontor for Bog & idé, BOGhandleren og Legekæden. Da virksomheden ville sætte fokus på medarbejdernes mentale sundhed, var det Julie, som fik til opgave at finde en samarbejdspartner, der kunne løse den opgave. Og her faldt Julies valg på FOF. 

Hvorfor har Indeks Retail valgt at sætte fokus på mental sundhed?
Som virksomhed har vi stor fokus på medarbejdernes trivsel. Men vi havde især fokus på den fysiske sundhed med frugtordning, massage og ergonomiske tiltag. Vi ville gerne sætte fokus på den mentale sundhed også. Corona-krisen og de refleksioner, den satte i gang, blev startskuddet. Fra ledelsens side ville man gerne bidrage til, at medarbejderne kunne få nogle redskaber til at finde ro og skabe de gode pauser i hverdagen.

 

Hvorfor landede I på at vælge FOF til at løfte opgaven?
FOF var gode til at skræddersy et forløb, der passede lige præcis til vores behov. Det skulle gøres så let tilgængeligt for medarbejderne som muligt, for at skabe øget incitamentet til deltagelse. Det bidrag FOF til. Hvordan forløb det så? Samlet set har vi fået det ud af det, som vi gerne ville. Det var frivilligt for medarbejderne, om de ville deltage, og godt halvdelen sagde ja tak. Jeg deltog selv, og det er min oplevelse, at de fleste har oplevet, at de har fået nogle nyttige redskaber, som de kan bruge til at skabe sig nogle gode pauser. Både i løbet af arbejdsdagen og derhjemme. Og så har det være en god måde at genstarte fællesskabet på efter nedlukningen og mange ugers hjemmearbejde tidligere på året.

Så I er tilfredse?
Det er vi. Endda så tilfredse, at vi allerede er i gang med at planlægge et nyt forløb i samarbejde med FOF. Her er vi ved at aftale, hvad indholdet så skal
være denne gang: Har du et godt råd til andre virksomheder, der kunne overveje at gøre noget tilsvarende? Kast jer ud i det. Det sender et rigtig godt signal til medarbejderne, at I tager deres trivsel alvorligt. Selvom vi i Indeks Retail har et meget lavt sygefravær, så ser vi det som en investering i forebyggelse. Og jeg vil godt anbefale FOF, fordi de kan tilbyde den fleksibilitet, der er så vigtig for virksomheder. 

En stor tak til Julie og Indeks Retail for et godt og konstruktivt samarbejde samt for at deltage i ovenstående interview til magasinet. Underviser Dorthe glæder sig til 2021, hvor hun sammen med de fantastiske medarbejdere hos Indeks Retail skal undervise i yoga. 

Du kan se hele artiklen i vores magasin her (side 6): Magasin forår 2021

Kontakt FOF på 76258988 eller mail soj@fof.dk for en snak og dine/jeres ønsker og behov.