Skip to content

Vi er glade for at kunne genåbne fra 17. januar! Husk mundbind og gyldigt coronapas.

Læs mere her
Efterfødselstræning hos FOF København

Babydans, motion og yoga efter fødslen

Effektiv efterfødselstræning i København og omegn – kom i form efter fødslen

Efterfødselstræning er grundig genoptræning af mave, ryg og skuldre, som trænger til særlig opmærksomhed efter fødslen. En fødsel er hård ved kroppen, og efterfødselstræning er en vigtig vej til at få genfundet din normale form. Under graviditeten er dine mavemuskler blevet svage, og din ryg har været udsat for en meget hård belastning. Også bækkenbunden er udsat, både under fødslen og graviditeten. Det er vigtigt, at du går i gang med bækkenbundstræning, efter du har født for at forebygge vandladningsproblemer og nedsynkning af underlivsorganerne. På vores kurser i efterfødselsgymnastik sætter vi ind med sjov og effektiv træning af alle problemområder – bækkenbund, ryg, mave, balder, lår og skuldre – samtidig med at vi hygger os sammen med vores babyer. Du kan starte fra 4 uger efter din fødsel. Der er plads til både sovende og vågne babyer, og børnene inddrages så vidt muligt. 

Du kan også danse dig i form efter fødslen og nyde glæden ved at bevæge dig til musik med din baby på vores babydansehold. Dans styrker tilknytningen mellem forælder og barn og stimulerer babyens sensomotoriske udvikling – samtidig med at mor har det sjovt med at træne.

Yoga og pilates efter fødslen i København – genopbyg din krop

Dyrk yoga og pilates efter fødslen, og oplev en på samme tid kraftfuld og blid måde at genoptræne, styrke, smidiggøre og afspænde din krop efter fødslen. Du får genskabt din figur, når vi optræner bækkenbund, mave- og rygmuskler og laver afspændende øvelser for nakke og skuldre. En fødsel er på flere måder en belastning for kroppen. På et yoga eller pilates efterfødselshold er holdningskorrigerende pilates tilpasset de behov, du har for at genoptræne specifikke muskelgrupper. Pilates efter fødslen anbefales til kvinder, der har født for mindst fire uger siden. Ved kejsersnit skal du dog vente otte uger.

Yoga og pilates efter fødslen er et dejligt åndehul med tid til at mærke kroppen igen, finde ro og få åndedrættet helt ned i maven – og babyer er naturligvis mere end velkomne!

Babydans – nyd glæden ved at danse sammen med din baby!

Prøv et anderledes efterfødselshold, der giver en masse hyggelige stunder, mens du får rørt dig. Dans styrker tilknytningen mellem forælder og barn og stimulerer babyens sensomotoriske udvikling. Holdet giver mulighed for samspil mellem babyerne, mens vi arbejder med kreativ dans, improvisation og let koreografi. Forælder og barn vil blive en kunstnerisk duet på et hold, der samarbejder, deler, nyder og slapper af.

Tilmelding til vores kurser i motion og yoga efter fødslen

Brug kursusmenuen til at finde og tilmelde dig de hold, som interesserer dig. Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på adm@fofkbh.dk eller tlf. 4596 0100.

Er der ingen kurser nedenfor, eller er de allerede startet, kan du kontakte os for evt. overskydende pladser på de igangværende hold.

Filtrér
  1. 1
  2. 2