Skip to content
Keramik børn | FOF Københavns Omegn

Keramik kursus 9-15 år

Lær at skabe smukke og spændende keramiske genstande på et sjovt og lærerigt keramikhold for unge mellem 9 og 15 år. Er du klar til at udforske din kreativitet og vil du skabe smukke keramiske genstande med dine hænder?

Har du allerede nogle ideer, som du ikke kan vente med at udforme, eller har du brug for lidt inspiration? Så er dette sjove og lærerige keramikhold lige noget for dig! I keramikværkstedet hos Lena vil du lære forskellige håndformnings- og dekorationsteknikker og opleve glæden ved at arbejde med ler. Du kan lave skulpturer, brugsgenstande (kopper, skåle, vaser etc.) eller smykker i keramik. Her er en afslappet og hyggelig atmosfære, hvor alle er velkommen uanset niveau. Her har du mulighed for at møde nye venner og havde det sjovt med andre kreative og keramikglade unge.

Kurset er i Lenas keramikværksted på: Den gamle stationsbygning, Banegårdspladsen 5 A, 2600 Glostrup. Du skal selv medbringe et forklæde, og tag noget behageligt tøj på, som godt må blive beskidt. Der vil være kakao og te, som er inkluderet i prisen. 

Information

  • Dato 14.01.2025-11.03.2025
  • Adresse Torstorpskolen
    Torstorpvej 1
    2630 Taastrup
  • Lokale Billedkunstlokale
  • Bemærkninger OBS: Materialeudgifter: Ler, glasurer samt brænding = 500kr pr. deltager som afregnes direkte med underviser den første mødegang.

Datoer

Dato Tid Sted Navn
1 Tirsdag 14.01.2025 17:00-18:15 Torstorpskolen Lena Stutz
2 Tirsdag 21.01.2025 17:00-18:15 Torstorpskolen Lena Stutz
3 Tirsdag 28.01.2025 17:00-18:15 Torstorpskolen Lena Stutz
Se alle Se færre
Underviser

Lena Stutz

Lena er uddannet folkeskolelærer. Hun er også keramisk kunstner, og har arbejdet med keramik både som lærer og som selvstændig keramiker de sidste 10 år i. Hun har tidligere arbejdet som sløjd og keramiklærer på en Rudolf Steiner skole, og har flere års erfaring i arbejdet med børn og unge i både specialtilbud og i forskellige daginstitutioner og tilbud. 
I sit værksted i Herlev arbejder hun med skulpturer, vandspil og brugsgenstande i keramik. 
Hun har særlig interesse for de pædagogiske, psykologiske og udviklingsmæssige aspekter ved håndværk og håndværkstilegnelse, hvilket er en vigtig del af hendes arbejdet med børn og unge såvel som i egen praksis.