Grafik er dybt fascinerende. Man ridser, snitter eller tegner i en plade, valser eller indgnider farven, og overraskende billeder opstår. Det er altid et magisk øjeblik, når plade og papir køres igennem pressen, og man løfter og ser resultatet!
Du bliver introduceret til collografi (paptryk), linoleumstryk, plantetryk og radering i plexiglas. Vi vil arbejde legende og eksperimenterende og måske blande de forskellige teknikker.
Alle er velkomne, uanset forudsætninger.
Påregn udgifter til materialer, der kan købes på kurset
Er du i tvivl om noget, så skriv til kirstenhesselager@gmail.com
Da vi arbejder i kunstnerens eget værksted, er der kun plads til 6 deltagere, så tilmeld dig hurtigt!
Dato | Tid | Sted | Navn | |
---|---|---|---|---|
1 | Tirsdag 14.01.2025 | 18:00-20:35 | Værksted | Kirsten Hesselager |
2 | Tirsdag 21.01.2025 | 18:00-20:35 | Værksted | Kirsten Hesselager |
3 | Tirsdag 28.01.2025 | 18:00-20:35 | Værksted | Kirsten Hesselager |
4 | Tirsdag 04.02.2025 | 18:00-20:35 | Værksted | Kirsten Hesselager |
5 | Tirsdag 18.02.2025 | 18:00-20:35 | Værksted | Kirsten Hesselager |
6 | Tirsdag 25.02.2025 | 18:00-20:35 | Værksted | Kirsten Hesselager |
7 | Tirsdag 04.03.2025 | 18:00-20:35 | Værksted | Kirsten Hesselager |
8 | Tirsdag 11.03.2025 | 18:00-20:35 | Værksted | Kirsten Hesselager |
Se alle Se færre |
Jeg er uddannet på Det Fynske Kunstakademi i 1984-90 og senere på Odense Seminarium. Jeg har undervist i aftenskole og folkeskole i mange år.
Jeg arbejder selv med maleri og grafik, jeg er især interesseret i at eksperimentere med grafikken og undersøge nye udtryk gennem kombination af forskellige trykteknikker, såsom linoleum, collografi og plantetryk.
Også indenfor maleriet eksperimenterer jeg med materialerne og blander gerne olie, akvarel og tegning på både lærred og papir.
Jeg holder af vekselvirkningen mellem min egen billedskaben og undervisning indenfor grafik, tegning og maleri for både børn og voksne.
Jeg er medlem af Billedkunstnernes Forbund, Kvindelige Kunstneres Samfund og Fyns Grafiske Værksted.