Hvis du har gået på et hold i efteråret, som fortsætter til foråret, har vi reserveret en plads til dig. Du får direkte besked i perioden 6.-29. november. Alle forårets hold bliver lagt online 12. december.
Hvis du har gået på et hold i efteråret, som fortsætter til foråret, har vi reserveret en plads til dig. Du får direkte besked i perioden 6.-29. november. Alle forårets hold bliver lagt online 12. december.
Vil du lære at lave dit helt eget computerspil?
Dette kursus er for dig, der er nysgerrig på, hvordan spil og animationer bliver til, og som gerne vil begynde med programmering i et sjovt og trygt miljø. Kurset er ideelt for begyndere uden tidligere erfaring.
Vi bruger det sjove program Scratch (udviklet af MIT), hvor du vil lære grundlæggende programmering. Du bliver introduceret til kodning gennem blokprogrammering i Scratch. Vi arbejder sammen på at skabe enkle spil på en sjov og legende måde, så du kan lære at kode gennem kreativitet og eksperimentering.
Vi starter ud med de allermest grundlæggende funktioner og bygger på derfra. Snart er du i gang med at omsætte dine helt egne historier til spil og animationer.
Fællesskabet er i højsædet på holdet, og hvis du er interesseret i IT, kodning og programmering og gerne vil møde andre børn med samme passion som dig selv, så er dette hold lige noget for dig.
Husk din egen bærbare computer og høretelefoner, så du er klar til at dykke ned i kodningen! Tag også gerne lidt drikkevarer, sunde snacks og måske lidt frugt med til pauserne. Programmet Scratch (www.scratch.mit.edu), som vi bruger på holdet, virker på de fleste computere, men dog ikke Chromebook.
Kurset er for børn uden voksne. Tjek kalenderen for undervisningsdatoer, da vi følger skolernes ferier.
Dato | Tid | Sted | Navn | |
---|---|---|---|---|
1 | Mandag 02.09.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
2 | Mandag 09.09.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
3 | Mandag 16.09.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
4 | Mandag 23.09.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
5 | Mandag 30.09.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
6 | Mandag 07.10.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
7 | Mandag 21.10.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
8 | Mandag 04.11.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
9 | Mandag 11.11.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
10 | Mandag 18.11.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
11 | Mandag 25.11.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
12 | Mandag 02.12.2024 | 16:00-17:40 | Vesterbro Kulturhus, Kbh V | Ronny Skjold Mikkelsen |
Se alle Se færre |
Uddannelse: Jeg er uddannet Game Designer ved IT Universitetet i København med speciale i, hvordan lyd i computerspil påvirker spillerens 'Game Feel'. Derudover har jeg en professionsbachelor i medie- og sonokommunikation fra Sonic College.
Andre faglige kvalifikationer: Lige siden jeg var teenager, har jeg bekæmpet drager i Dungons & Dragons og rullet alverdens terninger i så mange brætspil, som jeg kunne få fingrene i (jeg ejer selv ca. 100). Jeg har også boet i USA i omtrent 20 år, hvor jeg var musiker og lyddesigner. Der blev jeg også uddannet guitarist ved Musicians Institute i Hollywood og Sound Engineer ved SAE Institute i Los Angeles.
Undervisningserfaring: Jeg har undervist på professionsbachelor- og kandidatniveau på skoler i både Los Angeles, København, Haderslev og Kolding. I samarbejde med professor Miguel Sicart, leder af Center for Digital Play ved IT-Universitetet i København, har jeg været medunderviser ved Coding Pirates ITU. Her har jeg arbejdet med at gøre kodning tilgængeligt og sjovt for børn og unge gennem programmering i Scratch, P5.js og C#.
Andet: I min undervisning lægger jeg vægt på at tilpasse det faglige indhold til den enkelte elevs behov og niveau. Jeg lægger særlig vægt på at forklare komplekse emner på en forståelig og diversitetsbevidst måde. Mit mål er at hjælpe eleverne, uanset deres udgangspunkt, med at udforske deres kreativitet gennem kodning og spiludvikling.