Skip to content
Sangundervisning hos FOF København

Komplet sangteknik for øvede – intensiv weekend – daghold

Ud fra principperne i Catrine Sadolins »Komplet sangteknik« vil vi arbejde på at kunne nå høje toner, synge svagt og kraftigt og få redskaber til at undgå hæshed.

Vi arbejder bl.a. med funktionerne neutral, curbing, overdrive og edge, klangfarve samt effekter, for at få den lyd og det kunstneriske udtryk, du ønsker at få frem – uanset genre. 

Værd at vide

For at deltage i dette hold skal du have forudgående kendskab til komplet sangteknik.

Der er op til fire deltagere pr. hold.

Information

Kalender

Dato Tid Sted Navn
1 Lørdag 30.11.2024 13:30-17:55 FOF Musikskolen Nørreport Gitte Naur
2 Søndag 01.12.2024 13:30-17:55 FOF Musikskolen Nørreport Gitte Naur
Gitte Naur underviser hos FOF København
Underviser

Gitte Naur

Uddannelse: Jeg er uddannet psykoterapeut og sexolog. Som sangcoach tæller mit CV; musikforestillinger på bl.a. Det Kgl. Teater, Odense Teater og Ålborg Teater. Jeg har været tilknyttet en bred palet fra Store Peter, Langdal musicals som Den eneste ene, Olsenbanden og Den russiske juvel til adskillige mere ydmyge, men skønne forestillinger på Teamteatret og Limfjordsteatret.

Undervisningserfaring: Jeg 12 års undervisningserfaring med skuespillereleverne på Statens Teaterskole og på Skuespillerskolen v/Odense Teater samt på efteruddannelseskurser i sang for Dansk Skuespillerforbund. Derudover har jeg haft en stor mængde privatelever gennem årene.
Jeg har 30 års erfaring som sanger og skuespiller - bl.a. fra bands som News, Tøsedrengene, Rungsted/Kreutzfeldt og Venter På Far. Derudover har jeg været med i et utal af musikforestillinger og cabaretter.

Andet: Mit tekniske fundament som sangunderviser ligger først og fremmest i Cathrine Sadolins metode "CVT", som jeg stiftede bekendtskab med som elev af Cathrine allerede for 20 år siden. Jeg er på nuværende tidspunkt ved at opdatere min tekniske viden på hendes 3-årige uddannelse.
Når jeg underviser/coacher i sang, er mit ene fokuspunkt sangtekniske færdigheder som:
Hvordan kan du producere den lyd, du gerne vi have.
Hvordan skal du arbejde med din vejrtrækning.
Hvordan undgår du hæshed.
Mit andet fokuspunkt drejer sig om det sceniske nærvær - om jeg kan "mærke" den person, der synger. Om der er det berømte "hul igennem" der gør, at hårene rejser sig på armene, eller en frydefuld klump indfinder sig i halsen. For de fleste mennesker er det blufærdigt at synge alene - det kræver mod at "komme ud over rampen". Det har jeg med succes hjulpet mange sangere med i tidens løb.