Hvis du har gået på et hold i efteråret, som fortsætter til foråret, har vi reserveret en plads til dig. Du får direkte besked i perioden 6.-29. november. Alle forårets hold bliver lagt online 12. december.
Hvis du har gået på et hold i efteråret, som fortsætter til foråret, har vi reserveret en plads til dig. Du får direkte besked i perioden 6.-29. november. Alle forårets hold bliver lagt online 12. december.
Vil du gøre verden større, og drømmer du om at lære arabisk?
På dette kursus bliver du introduceret til moderne standardarabisk, som bl.a. bruges i radio, fjernsyn, de skriftlige medier og i undervisningsinstitutioner. Moderne standardarabisk er et fællessprog, som går på tværs af de mange dialekter, som eksisterer i arabiske lande. Dyk ned i sprogkulturen og lær de allermest basale gloser til rejsen.
Vores kurser i standardarabisk for begyndere er for dig, der intet kendskab har til sproget. Med andre ord, så starter vi helt fra bunden. I undervisningen har vi fokus på talefærdighed og udtale, så du kan begå dig på rejsen. Du lærer at indlede en samtale og introducere dig. Vi øver forskellige situationer, så du fx er klædt på til at spørge om vej eller bestille mad på restaurant. Vi skal ved tilegnelsen af alfabetet, lidt grundlæggende grammatik og en række gloser opnå færdigheder i at læse, forstå, skrive og tale på begynderniveau.
Kurset er målrettet til dig som hurtigt ønsker aktiv sprogbeherskelse med udgangspunkt i lette arabiske tekster og et indblik i den arabiske sprogkultur.
Vil du vide mere om niveauet på kurset? Se niveaubeskrivelse her.
Dato | Tid | Sted | Navn | |
---|---|---|---|---|
1 | Mandag 23.09.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
2 | Mandag 30.09.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
3 | Mandag 07.10.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
4 | Mandag 21.10.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
5 | Mandag 28.10.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
6 | Mandag 04.11.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
7 | Mandag 11.11.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
8 | Mandag 18.11.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
9 | Mandag 25.11.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
10 | Mandag 02.12.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
11 | Mandag 16.12.2024 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
12 | Mandag 06.01.2025 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
13 | Mandag 13.01.2025 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
14 | Mandag 20.01.2025 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
15 | Mandag 27.01.2025 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
16 | Mandag 03.02.2025 | 17:00-18:40 | KBH K, Nørregade | Rosa Folker Kappel |
Se alle Se færre |
Uddannelse: Bachelor i historie med sidefag i arabisk, Københavns Universitet. Studerende på kandidat i human-økologi, Lunds Universitet.
Andre faglige kvalifikationer: Jeg har i de sidste tre år boet i Kairo og Alexandria i Egypten. Her har jeg studeret arabisk og skrevet bachelor og artikler om social miljø- og landbrugshistorie i Egypten. Det seneste år har jeg studeret på det Amerikanske Universitet i Kairo og indgående beskæftiget mig med arabisk litteratur, historie og filmhistorie på egyptisk dialekt og på standardarabisk. Derudover har jeg gennem min tid i Kairo opbygget et kendskab og en kærlighed til arabisk og særligt egyptisk musik – både det klassiske og det helt nye, der bliver spillet i gaderne nu. I min undervisning vil jeg belyse sprogets historie og diversitet, og jeg vil inddrage kulturelle produktioner fra den arabiske verden.
Undervisningserfaring: Jeg har tidligere undervist i engelsk i Beirut og Kairo, men først efter det startet på at undervise i arabisk. Jeg har selv haft nogle fantastiske undervisere i København, Alexandria og Kairo, som jeg er meget inspireret af i min tilgang til undervisning. Det er bl.a. vigtigt for mig at tilrettelægge et struktureret undervisningsforløb med afvekslende indhold og læringsstrategier. Samtidig ønsker jeg, at vi kan skabe et rum, hvor du som studerende til enhver tid kan komme med inputs og kritik, som jeg kan tilpasse undervisningen efter.