Skip to content
sang og udtryk FOF

Udtryk, rytme og improvisation

På dette hold koncentrerer vi os om udtrykket og det musikalske i sangen og i mindre grad på teknik.

Fokus vil være på det musikalske udtryk og scenisk nærvær. Vi laver både øvelser i fællesskab og individuelt for at arbejde os hen mod et friere og mere legende udtryk, som vi kan bruge, når vi synger.

Du lærer bl.a. at tage stilling til, hvilken historie du vil formidle med din sang, hvad rytmikken er i sangen, og hvordan du kan lege med rytmisk frasering.

Derudover arbejder vi med improvisation, og vi leger rytmisk og tonalt med impro på en tryg og sjov måde.

Værd at vide

Holdet er til letøvede og øvede sangere.

Information

Kalender

Dato Tid Sted Navn
1 Mandag 27.01.2025 15:30-16:15 KBH V, Humletorvet Kristoffer Hegelund
2 Mandag 03.02.2025 15:30-16:15 KBH V, Humletorvet Kristoffer Hegelund
3 Mandag 17.02.2025 15:30-16:15 KBH V, Humletorvet Kristoffer Hegelund
Se alle Se færre
Kristoffer Hegelund underviser hos FOF København
Underviser

Kristoffer Hegelund

Uddannelse: Autoriseret underviser i komplet sangteknik. Rytmiklærer. 

Andre faglige kvalifikationer: Efteruddannelser og kurser med bl.a. Rune Olesen, Lars Storck, Anne Rosing og om Roy Hart Theatre Method. Derudover har livet som musiker og underviser bragt en masse læring i sig selv med sig. 

Undervisningserfaring: Jeg har performet siden 1989 og undervist siden 1999 i sang, percussion, rytmisk træning, sammenspil og kor på Complete Vocal Institure (CVI), Rytmisk Musikkonservatorium (RMC) samt mange musikskoler og kursuscentre.

Andet: Jeg er sanger, percussionist, sangskriver og komponist samt frontfigur i bandet Mondago.

I min undervisning tager vi udgangspunkt i dit niveau, dine ønsker og din musikalitet. Jeg tager din smag og dine mål meget seriøst, og jeg gør mit bedste for, at vi når derhen, hvor du ønsker, og at det bliver sjovt og musikalsk undervejs. Som underviser er det vigtigt for mig at skabe et trygt læringsrum, hvor du kan udfolde dig, skubbe til dig selv og overvinde begrænsninger. Sangundervisning er for mig en tovejskommunikation, hvor min fornemmeste rolle er at lytte, motivere og inspirere, og din rolle er at mærke efter og sætte ord på, hvad du gerne vil lære – hvilket er en proces i sig selv. Sang er udtryk, energi og følelser på toner. At arbejde med stemmen er at arbejde med sig selv, lære sig selv og sin krop at kende og at stå ved den! Det bedste er i mine øjne at dykke ned i en sang, iklæde sig den, og svømme ind i musikken.