Danmarks største aftenskole søger en Digital Marketing Manager med stærk teknisk profil
Har du en passion for digitale markedsføringsstrategier, e-commerce og tekniske løsninger? Kan du ikke lade være med at nørde den seneste opdatering fra Meta, er du dygtig til at optimere salg online, og ønsker du at bruge dit kommercielle og datadrevne mindset i en god sags tjeneste?
Så er du måske vores nye Digital Marketing Manager!
Hos FOF København og Nordsjælland leder vi efter en teknisk stærk og resultatorienteret Digital Marketing Manager, der kan drive vores digitale udvikling og vækste vores salg online, så endnu flere mennesker kan få glæde af at gå på aftenskole og deltage i nye, meningsfulde fællesskaber.
Du vil derfor få en nøglerolle i at udvikle vores digitale marketingstrategi på tværs af kanaler, teste nye tiltag, sikre at vi rammer de rigtige målgrupper med vores budskab og optimere den digitale kunderejse på tværs af vores online kanaler.
Vi er nogle år inde i en større digital transformation, hvor vi har sagt endegyldigt farvel til det husstandsomdelte trykte kursuskatalog til fordel for indsatser inden for bl.a. digital markedsføring, marketing automation og SEO. Vi er kommet langt og søger nu en ny Digital Marketing Manager til at videreudvikle vores digitale setup, så vi kan fastholde vores loyale deltagere og nå nye målgrupper.
I det kommende år står vi desuden overfor at få en ny hjemmeside/salgsplatform, udviklet af vores Landsorganisation. I den udviklingsproces skal du også bidrage til at sikre, at vi som selvstændig aftenskole får optimale salgsbetingelser på en fælles platform.
Du kommer til at arbejde i et kreativt miljø, omgivet af mennesker, der brænder for folkeoplysning. Her bliver du en del af vores kommunikations- og markedsføringsafdeling, hvor du får 5 dygtige og passionerede kollegaer, der varetager opgaver som nyhedsbrevsproduktion, webredaktion, indhold til sociale medier, kampagneudvikling m.m.
Derudover får du fornøjelsen af at samarbejde med resten af vores administration, herunder vores fagkonsulenter, som du skal sparre med omkring produktudvikling ud fra et datadrevet og kommercielt perspektiv og dit kendskab til brugernes digitale adfærd.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Strategisk planlægning: Udvikling og implementering af online strategier for digital markedsføring med henblik på optimering af online salg, leadgenerering og brandkendskab.
- Kampagneansvarlig fra A til Z: Opsætte betalte kampagner på Meta, Google Ads og YouTube, Pinterest, LinkedIn og andre relevante platforme, herunder segmentering, budgivning, annoncetekster m.m.
- Overvågning og optimering: Overvåge og analysere data fra kampagner og webtrafik vha. Google Analytics, Facebook Business Manager m.m. og bruge indsigt til at optimere performance.
- Budget: Ansvarlig for fordeling af årligt budget for digitale kampagner.
- Tracking og data-analyse: Sikre korrekt dataindsamling og analysere data fra kampagner vha. værktøjer som Google Analytics og Google Tag Manager.
- Afrapportering og formidling af resultater til henholdsvis ledelse og kollegaer.
- Udvikling og test: Samarbejde tæt med interne udviklingsteams og eksterne leverandører omkring udvikling og test.
Men du vil også kunne arbejde med:
- Udvikling og håndtering af tekniske integrationer mellem CMS, CRM, ERP og andre systemer.
- At drive projekter inden for udvikling af webshop og marketing automation, herunder UX-forbedringer, analysere brugeradfærd, udføre A/B-test, opsætning af automation flows og segmenter m.m.
- SEO/SEM – søgeordsstrategi, ranking m.m.
Din faglige profil er kendetegnet ved, at du har:
- En relevant uddannelse og 3+ års erfaring fra en lignende stilling inden for digital marketing, e-commerce, IT el.lign.
- Dokumenteret erfaring med opsætning og monitorering af digital annoncering med flotte resultater i bagagen.
- En stærk teknisk forståelse og indgående praktisk erfaring med annonce- og analyseværktøjer samt tracking (Google Analytics, Google Tag Manager m.fl.).
- Kommerciel forståelse med interesse for brugeradfærd og segmentering.
- Fingeren på pulsen med styr på algoritmerne og de nyeste trends inden for digital markedsføring.
- Erfaring med komplekse systemlandskaber.
- Du skriver fejlfrit dansk og har evnen til at tilpasse sprog og tone til forskellige målgrupper og platforme.
Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du også har:
- En stærk forståelse for webteknologier (f.eks. HTML, CSS, JavaScript) og kendskab til CMS-systemer.
- Erfaring med e-mail marketing og marketing automation.
- Indsigt i SEO og kendskab til værktøjer (f.eks. Google Search Console og Semrush).
Dine personlige egenskaber kendetegnes ved, at du:
- Arbejder selvstændigt, ansvarsfuldt og trives med frihed under ansvar.
- Er proaktiv i din tilgang, idérig og kan finde kreative løsninger, når du støder på tekniske begrænsninger.
- Er struktureret, dataorienteret og grundig – uanset om det drejer sig om strategi, opsætning, test eller monitorering.
- Har gode formidlingsevner og forstår at oversætte dit fag til kollegaer, som ikke har samme tekniske udgangspunkt som dig.
- Har gode samarbejdsevner og diplomatisk sans.
- Har en åben, positiv og konstruktiv tilgang til opgaver og samarbejdspartnere.
- Slet ikke kan lade være med at test nye ting af, fordi du er drevet af udvikling og kan lide at være den, der skubber på for at gå nye veje.
Vi tilbyder:
- Mulighed for at forme virksomhedens digitale strategi og bidrage til en digital transformation med store potentialer.
- Et team af engagerede kollegaer, som sætter barren højt.
- En arbejdsplads med ca. 35 dedikerede kollegaer, som brænder for at lave Danmarks bedste aftenskole sammen med vores undervisere, foredragsholdere og rundvisere.
- Mulighed for faglig og personlig udvikling.
- Betalt frokostpause og mulighed for hjemmearbejde.
Arbejdstid og -sted
Stillingen er på 37 timer. P.t. har vi kontor på to adresser, men vi samler vores administration på Ordrupvej 60 i Charlottenlund pr. 1. april 2025.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn forhandles efter kvalifikationer.
Ansættelsesproces
Send dit CV og en motiveret ansøgning til job@fof-kn.dk senest den 17. februar 2025. Skriv venligst ”Digital Manager" i emnefeltet.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt eller senest pr. 1. april 2025.
Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen – uanset køn, etnisk baggrund, seksuel orientering, religion, handicap eller alder.
Har du spørgsmål?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Kommunikations- og Markedsføringschef Natascha Bang Jespersen på nbj@fof-kn.dk.
Om FOF København og Nordsjælland
FOF København og Nordsjælland er en aftenskole i rivende udvikling, som tilbyder folkeoplysende voksenundervisning i København og Nordsjælland. Vi udbyder årligt over 6.000 kurser og foredrag i 16 kommuner, ledet af over 1.200 undervisere og foredragsholdere, som står klar til at formidle netop deres passion til kursisterne. Som landets største aftenskole er vi stolte af at levere viden, indsigt og store oplevelser af høj kvalitet, og vores udbud spænder bredt: Fra det højaktuelle foredrag om tidens store debatemner, over kurser i sprog, kommunikation, madlavning og motion, til kreative kurser, musik- og sangundervisning.